Létezik nyári depresszió?

A szezonális depresszió kapcsán általában mindenkinek az őszi, téli időszak beköszöntével jelentkező lehangoltság, búskomorság jut eszébe, mégsem csak erre a két évszakra jellemző ez az állapot.

Bár a nyári időjárás alapvetően kedvez a boldogsághormonok termelődésének, a rossz hangulat vagy a szorongásos tünetek több okból válhatnak tartóssá.

Íme néhány példa:

🔴 a környezeti tényezők szervezetre gyakorolt hatásai: már önmagában a nyári időszámítás is felboríthatja a bioritmust, de a túl nagy hőség és az időjárási frontok megterhelően hatnak a szervezetre, rontják az alvásminőséget, a koncentrációt és a teljesítményt, ami miatt nyűgösebbek, tompábbak leszünk

🔴 tanácstalanság a szabadidő eltöltésével kapcsolatban: a szabadságolások, óvodai / iskolai szünetek, bizonyos cégek nyári leállása miatt megváltozik a napi / heti rutin, ami eddig keretet, megszokott elfoglaltságot adott a napnak, az most eltűnik és a felszabaduló idővel hirtelen nem tudunk mit kezdeni

🔴 önelfogadási problémák: külsőnkkel való elégedetlenségünk miatt a nyári öltözködés frusztráló, nem szívesen mutatkozunk fürdőruhában vagy lengébb öltözékben, ezért feszengünk vagy kerüljük a strandokat, szabadtéri összejöveteleket

🔴 nincs miből vagy nincs kivel utazni, programokon részt venni: hiába a jó idő, az anyagi problémák, a társaság hiánya vagy az a meggyőződés, hogy egyedül nem érezhetjük jól magunkat, rossz hangulatot eredményezhet

Mit lehet tenni?

Érdemes tudatosan megtervezni a nyarat vagy a szabadság eltöltését. Gondoljuk át, hogy mi az, ami csökkenti a stresszt, mi járul hozzá belső stabilitásunkhoz és alkalmazzuk rendszeresen! Szánjunk időt a testmozgásra és a megfelelő pihenésre egyaránt.

Felesleges összehasonlítani magunkat másokkal és azon keseregni, hogy nekünk miért nem adatik meg az, ami másnak igen.

Nem a helyszín a legfontosabb tényező, hogy jól érezzük magunkat. Néha az is elég, ha a városban sétálunk vagy a közeli parkban töltjük az időt, esetleg találunk valamilyen ingyenes programot, ami kikapcsolódást jelenthet. A lényeg, hogy végre kilépjünk a megszokásból, több hónapnyi hajtás után a jó időt kihasználva felszabaduljunk és megengedőbbek legyünk magunkkal.

Ha nem csak átmeneti rossz hangulatról van szó, hanem évről évre küzdünk a nyári depresszióval, akkor azonban hasznos lehet önvizsgálatot tartani a mélyebb okok feltárása kapcsán, szükség esetén szakember segítsége által.

Ha ebben támogatásra van szükséged, keress meg bátran! 😊

⛱🍦⛵️

#nyáridepresszió #szorongás #rosszhangulat #kimerültség #önvizsgálat #szemléletváltás #coaching #pszichológia #mindfulness #tudatosjelenlét #megoldások #változás #felszabadultság #öröm #egészségesénkép

Szeretettel
Rózsa Judit
0620 4688712
www.rozsajudit.hu

2023.06.10.

Blog

Hoztam egy újítást! 🩷

Arról már többször írtam, hogy minden fel nem dolgozott érzelmi trauma, csalódás élmény, megrázkódtatás sejtszinten raktározódik el bennünk és rossz meggyőződéssé, negatív tudatalatti programmá válik,

Tovább olvasom »
Blog

Mire tanít húsvét ünnepe?

Önismereti szempontból húsvét a megújulás ünnepe. Olyan kifejezéseket társítunk hozzá mint áldozathozatal, testi-lelki megtisztulás, újjászületés. Ha ezek mentén gondolsz az életedre, akkor észreveheted, hogy időnként

Tovább olvasom »
Blog

Pillangóölelés 🦋

Amikor heves érzelmek dúlnak benned és azt tapasztalod, hogy nehéz megküzdened velük, akkor a következő gyakorlat segíthet önmagad megnyugtatásában, a stressz és a szorongás oldásában.

Tovább olvasom »
Blog

Tankolj fel energiával!

A hétköznapi élet kihívásaihoz, a napi feladatok ellátáshoz, saját életed menedzseléséhez energiára van szükség. Legtöbbször jól bírod a tempót, de lehetnek olyan időszakok, amikor minden

Tovább olvasom »

Online tanfolyam megrendelése