Progresszív relaxáció

Amikor feszültek vagyunk, szorongunk a túl sok stressz miatt és úgy érezzük, hogy nagy nyomás nehezedik ránk, akkor az ellazulás, kikapcsolódás is nehezebben megy. Ilyen esetekben hatékony lehet az ún. progresszív relaxációs módszer, mely abban különbözik a hagyományos relaxációs technikáktól, hogy a test ellazítása helyett elsősorban az izmok tudatos megfeszítésére irányul.

A módszer a szervezet izmait meghatározott sorrendben feszíti és lazítja el, és a feszítések-lazítások hatásai összegződnek. Ennek lépései:

• feküdj hanyatt és hunyd be a szemedet
• kezdj el saját ütemedben lassan és mélyen lélegezni
• gondolatban haladj végig a testrészeiden alulról felfelé, a lábujjaidtól egészen a fejed tetejéig
• tudatosan feszítsd meg azokat az izmokat, amelyeknél éppen a gondolatod jár, majd néhány másodperc múlva lazítsd el

Amikor ellazítjuk a testünket, a gondolataink szintén lecsillapodnak, mivel az izmaink ellazulása hatással van a lelkünkre is. A módszer csökkenti a szorongást, a fejfájást, a stressz hatására felbukkanó testi fájdalmakat és a testben létrejövő nyugalmi állapot hatására könnyebben megteremthetjük a szellemi egyensúlyt és a stabilabb testi-lelki teherbírást.

Érdemes kipróbálni! 🙏👍😊

Szeretettel
Rózsa Judit
www.rozsajudit.hu

2021.04.30.

Blog

Amikor úgy érzed, hogy…

Amikor úgy érzed, hogy hatékonyan dolgoztál magadon, felismerted blokkjaidat és elhárítottad ezeket az akadályozó tényezőket kívánt célod elérése érdekében, de mégsem tapasztalsz változást, tudd, hogy

Tovább olvasom »
Blog

Szent Iván-éj 💖

Szent Iván napját megelőző éjszakát a VARÁZSLATOK éjszakájának tartják, ami a nyári napfordulóhoz kapcsolódó ünnep és a fény győzelmét szimbolizálja. Rengeteg hagyomány, babona és szerelmi

Tovább olvasom »
Blog

Nehéz időszakok

Amikor nehéz időszakon mész keresztül, tudd, hogy a fájdalom, amit épp átélsz, idővel az előnyödre válik. Minden csalódás, kudarc és szenvedés téged szolgál, mert erősebbé

Tovább olvasom »

Online tanfolyam megrendelése